.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت بزرگ‌ترين مجتمع توانبخشي‌ شمال كشور

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان از ساخت بزرگ‌ترين مجتمع توانبخشي ـ ورزشي شمال كشور در رشت خبر داد و گفت: اين مجتمع در زميني به وسعت 11 هكتار ساخته مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از گیل نیوز، نادر نصيريدر جمع اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت گزارشي از پيشينه فعاليت سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران را ارائه داد.
وي افزود: با تجميع سه نهاد بنياد شهيد، سازمان امور جانبازان و ستاد آزادگان، 233 هزار شهيد، 529 هزار جانباز و 43 هزار آزاده كشور زير پوشش سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار گرفتند كه از اين تعداد 8 هزار شهيد، 29 هزار جانباز و 2 هزار و 800 آزاده سهم گيلان است.
نصيري خدمات ارائه شده در استان به خانواده شهدا را خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: توان مديريتي كه در هرم استان وجود دارد، براي ايثارگران خدمات شايان توجه انجام شده است.
وي تامين هزينه سفر حج و سوريه خانواده شهدا را از جمله خدمات داده شده اعلام كرد و بيان داشت: بالغ بر 10 هزار فيش حج عمره به خانواده شهدا اهدا شد كه از اين تعداد، 4 هزار نفر با تامين هزينه از طرف بنياد عازم سفر حج شدند و 2 هزار نفر به سفر سوريه رفتند.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان بودجه سال گذشته اين بنياد را بالغ بر 700 ميليارد ريال عنوان كرد و اذعان داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده، امسال اين مبلغ افزايش مي‌يابد.
وي ادامه داد: تلاش ما اين است كه خدمات مصوب ايثارگران تنزل يافته و افزايش يابد و بر اين معتقديم كه كار ايثارگران بايد با تدبير بسيج عمومي حل شود.
نصيري با اشاره به وضعيت اشتغال فرزندان شهدا خاطر نشان كرد: 600 فرزند شهيد در گيلان بيكارند و تعداد 342 نفر در دستگاه‌هاي دولتي كارورز هستند.
وي افزود: سال گذشته 112 ميليارد تومان اعتبار كارورزي داشتيم ولي هر ماه مبلغ 60 ميليون تومان بايت كارورزي پرداخت كرديم.
نصيري در بحث ساماندهي گلزار شهدا اظهار داشت: يك هزار و 211 گلزار شهدا در استان وجود دارد كه 53 درصد ساماندهي شده و 19 درصد نيز در دست اجرا است ضمن اينكه در 28 درصد گلزار شهدا كاري انجام نگرفته است.
وي از ساخت بزرگ‌ترين مجتمع توانبخشي ـ ورزشي شمال كشور در رشت خبر داد و گفت: اين مجتمع در زميني به وسعت 11 هكتار ساخته مي‌شود.
نصيري در ادامه از شهردار رشت خواست در نصب تابلوهاي ويژه جانبازان كه از سيستم پاركبان خارج شده‌اند، اهتمام بيشتري داشته باشد.
وي بر ضرورت تكريم ايثارگران تاكيد كرد و بيان داشت: بايد فضايي در نظام اداري تعريف كنيم كه قانون شكني نشود و تكريم ايثارگران را ناديده نگيرند.
نصيري تكميل 900 گلزار شهيد در رشت را از برنامه‌هاي بنياد خواند و افزود: بالغ بر 30 مزار شهيد متفرق داريم كه به‌رغم ساماندهي شده، غريب هستند.
وي همچنين خواستار نصب تابلوي نمادي از ايثارگري و جانبازي در پل غيرهمسطح جانبازان رشت شد.
نصيري با اشاره به تشكيل مجلس مشورتي ايثارگران تصريح كرد: در اين مجلس پنج نفر از نخبگان فرزندان شهيد استان حضور دارند.
محمدحسن عاقل منش عضو شوراي اسلامي شهر رشت نيز خواستار بازنگري موزه آثار شهدا شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.23 seconds.